søndag den 20. januar 2013

Cookie Monster fra Sesame Street

Så er der IGEN er der en af mine gamle skole veninder som får barn! (kors jeg er ved at være bagefter...) Dette her er så hendes nummer to, sidste gang var til deres datter Freja i 2010 med en Haffelaf kage.

Selvom der ikke har været mange fondant kager det seneste stykke tid, dukker der ind imellem nogen op. Cookie her var lidt af en udfording med alt det hår der... Masser af sprøjeglasur og tålmodighed. Ungerne til den fest må rende rundt med blå tunger hvis de beslutter sig at spise ham!



Cookie Monster er lavet af RCT med en smule hvid chokolade tilsat. Det var første gang jeg legede med det der klistre stads! For RCT er klistret, når det skal modelleres til den form det skal have. Olie på hænderne hjælper erfarede jeg.
Derefter smurt op med smørcreme med vanilje og hvid chokolade. Et tyndt lag fondant og så ellers masser af blå sprøjeteglasur.


Indeni kagen er der fyldt med mørke kakao lagkagebunde og en min Trois Chocolate - dog bare med nougat i stedet for mælkechokolade. Smurt op med smørcremen med chokolade og vanilje.




De små cookies i kanten, må jeg tilstå jeg har købt mig til i Netto. 2½ pose gik der til kanten rundt og til monsteret.



5 kommentarer:

  1. Den er virkelig fin og ligner bare så godt. Virkelig imponerende! Jeg har selv lige startet en kageblog, jeg håber vi ses på: kreagrotten.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. genial kage! :-) så godt lavet!

    SvarSlet
  3. genial kage! så godt lavet! :-)

    SvarSlet